SKIDATA - Successtory voor Parkeren en Retail
Winkelcentrum Dukenburg
Successtory voor Parkeren en Retail
Winkelcentrum Dukenburg faciliteert meer dan 100 winkels en heeft, na het stadscentrum, de grootste concentratie winkels in Nijmegen. Dit overdekte winkelcentrum heeft zo’n 5 miljoen bezoekers per jaar waarvan 20 tot 25 % met de auto komt. Onder het winkelcentrum is een parkeergarage gelegen met 750 parkeerplaatsen. Waarom koos Winkelcentrum Dukenburg voor SKIDATA? En wat is het verband tussen Parkeren en Retail ?
SKIDATA werd gekozen na een inschrijvingsronde
SKIDATA werd gekozen na een inschrijvingsronde nadat Winkelcentrum Dukenburg drie jaar geleden heeft besloten om haar winkelcentrum en parkeergarage te optimaliseren. Zij zochten een partij die zowel kennis heeft van parkeren als van de Retail omgeving. Een partij die als partner kon optreden en ook mee kan denken met overige aspecten zoals routing, verlichting en kleurschema’s. Van alle partijen bleek SKIDATA voor Dukenburg de juiste partner.
Parkeren heeft vele stakeholders
Parkeergarage Dukenburg wordt niet alleen door winkelend publiek gebruikt, ook de gemeente, personeel van de winkels, de bewoners van de bovengelegen appartementen en de forens die het bus- en treinstation gebruiken, gebruiken de parkeergarage.
Het parkeersysteem van SKIDATA biedt tal van mogelijkheden om al die verschillende doelgroepen in gewenste perioden optimaal te faciliteren. Van allerhande abonnementsvormen voor de garage, regulering van de fietsenstalling ,tot aan een ‘Evenementenknop’ voor mensen die bijvoorbeeld tijdens de Nijmeegse - Vierdaagse tegen een speciaal tarief kunnen parkeren. De single-slot technologie (één kaartinvoer) waarborgt het gebruiksgemak voor de consument ondanks de enorme diversiteit aan producten die aan de verschillende doelgroepen kan worden geboden. Daarbij krijgt de beheerder van het systeem heel veel inzicht in het gebruik van het parkeerfaciliteit door de geavanceerde software die er aan gekoppeld is.
Het verband tussen Parkeren & Retail
Niemand gaat naar een winkelcentrum om te parkeren. Het is echter wel een essentieel onderdeel van een winkelgebied. Als het parkeren niet op orde is of niet in overeenstemming is met het winkelgebied, dan kan het een belangrijke dis-satisfier zijn. Is de parkeervoorziening qua comfort en beleving goed aangesloten bij het winkelcentrum, dan draagt dit absoluut bij aan een positieve ervaring bij de gebruiker. SKIDATA heeft dit bij tal van locaties ervaren. De parkeervoorziening is, voor een groot deel van de consumenten, de entree naar de winkelervaring. Elke locatie heeft zijn eigen behoeften en is anders geoutilleerd. Een goede afstemming kunnen realiseren tussen winkelgebied, doelgroepen en het servicelevel van de parkeerfaciliteit vergt dan ook de nodige expertise van zowel parkeren als van retail.
Retail is Service en Beleving
Winkelcentrum Dukenburg is van mening dat de kwaliteit van het parkeren, samen met de andere aangebrachte verbeteringen in het winkelcentrum, geleid hebben tot vrijwel een aantrekkelijk winkelgebied met nagenoeg geen leegstand van winkelpanden. Samen met SKIDATA heeft het winkelcentrum nu een vernieuwde parkeergarage welke goed aansluit op de beleving en het serviceniveau van het winkelcentrum.
- Like
- Opslaan