Foutparkeren opgelost Apollo Hotel Breda

17 May 2018

Foutparkeren Apollo Hotel Breda

In het oude postkantoor aan het stationsplein in Breda zit tegenwoordig het designhotel Apollo hotel Breda Doordat dit hotel tegen het centraal station van Breda aanligt zal het u niet verbazen dat hier veel fout geparkeerd wordt. Het hotel en haar gasten ondervonden hier veel overlast van.

Oplossen van het parkeerprobleem

Met het oplossen van het parkeerprobleem, moesten we eerst goed inventariseren wat de wensen van het hotel waren. Het budget speelde hier ook een grote rol. Het parkeerterrein is uitstekend afsluitbaar met 2 wisselbaan slagbomen aan de voorzijde en 1 wisselbaan slagboom aan de achterzijde. Dit zouden we kunnen combineren met de RFID pas systemen die reeds in het hotel gebruikt werden. Het hotel wilde echter het "open karakter" van het terrein behouden en koos er voor om de parkeerplaatsen individueel af te sluiten, en enkel toegankelijk te maken voor haar gasten.

Toegangscontrole parkeerbeugels en parkeermanagement software

De parkeerbeugels kunnen vanuit de receptie bediend worden met behulp van een tablet en de daar op geïnstalleerde app. De app wordt in 3 fasen geïmplementeerd. In fase 1 is het gebruik enkel toegespitst op het bedienen van de parkeerbeugels vanuit de receptie. In fase 2 starten we de parkeermanagement software op. De klanten van het hotel krijgen dan een mailtje met daarin de link om de app op hen telefoon te installeren. (zowel android als ios) De toegewezen parkeerplaats en beugel zijn dan via de app, gedurende het verblijf beschikbaar. In fase 3, en dit is de eindfase, wordt er een API geschreven tussen onze parkeermanagement software en de website van het hotel. De klant kan dan zelf de parkeerplaats reserveren, en krijgt vervolgens automatisch de app toegestuurd. De app wordt "gecustomized" met de logo's van het hotel.

Categorieën
Advertenties
Share this on